Razmerje prevpraševanja, slikarska razstava – Carinarnica (Nova Gorica)

Razmerje prevpraševanja, slikarska razstava – Carinarnica (Nova Gorica)

Kdaj:24.03.2017 19:00
Trajanje:Odprtje razstave: 24.03.2017, 19:00 - 21:00. Razstava traja do 07.04.2017
Kje:Prostori nekdanjega mejnega prehoda - Erjavčeva ulica 53, Nova Gorica

Dano Ličen se bo predstavil z desetimi digitalnimi kompozicijami v velikosti 15 x 10 cm (2016/2017) in sliko velikega formata v velikosti 150 x 100 cm (2014).

Slika Številka 3., tehnika: akril na platnu in flomaster, je del l. 2014 nastale in razstavljene konceptualne serije desetih slik, naslovljene Razdiranje obzidij.

Digitalne kompozicije bodo razstavljene prvič.

 

Povezave med razstavljenimi deli ne gre iskati zgolj v razmerjih: razmerje števila razstavljenih del je 1 : 10, razmerje velikosti  1 : 10, razmerje vrednosti  1 : 100, in razmerje velikosti ustvarjalnega medija  1 : 10.

Dano Ličen je s konceptom Razdiranje obzidij poskušal medij umetniške slike iztrgati iz rok tržnega modela, ki umetnost tretira kot potrošni material. Površno izrezano in razgaljeno platno je pribil na nerafinirano desko, ki predstavlja vulgarizacijo okvirja, kar je steni, na kateri je slika visela, omogočilo postati neodtujljivi del umetnine. Umetniška slika se je zrastla s steno, na kateri je visela, postala je neodtujljivi del nje. Slednje je vzpostavilo njeno simbolično neodvisnost od potrošniške naravnanosti, ki umetniško sliko tretira kot okrasni predmet.

Danove digitalne kompozicije se spoprimejo s prevpraševanjem umetnosti kot potrošnega materiala z druge plati kovanca: Dano si je ustvaril osebni profil z namenom kreiranja in plasiranja konceptualne umetnosti na spletnem portalu Instagram. Ustvarjanje digitalne kompozicije se začne s preprosto fotografijo, ki jih uporabniki na portalu množično objavljajo vsak dan. Raje kot da bi sledil delovanju večine uporabnikov portala, ki svojo fotografijo tretirajo kot nedotakljivi absolut in jo kot takšno tudi objavijo, zajeto fotografijo vnese v najosnovnejši program za obdelavo fotografij, ki mu ga ponuja njegov mobilni telefon. Številne plasti obdelave fotografije pripeljejo do kreacije umetniške kompozicije; dokončano delo pošlje v leglo instant kulture, kot da se kompozicija v ničemer ne razlikuje od milijonov fotografij, skupaj s katerimi potuje proti centru kibernetskega prostora oz. kot da od opazovalca ne zahteva nič več, kot od njega zahteva fotografija mačke na s soncem obsijanem drevesu.

Vsa razstavljena dela so naslovljena (zgolj) s številko. Razmerje prevpraševanja, ki ga na površje izvabljata razstavljena koncepta je – ne glede na razmerja, hudomušno omenjena v enem izmed prejšnjih odstavkov – 1 : 1.